søndag 6. mai 2012

Brødbakekurs

På torsdag hadde jeg mitt første brødbakekurs i heimen.  Jeg har en stund lekt med tanken på å arrangere matlagingskurs. Erfaringen min er at det ikke trenger å være så langt mellom tanke og handling, og jeg fikk en real dytt da noen etterlyste brødbakekurs.


Jeg fikk besøk av fire lærevillige og ivrige deltakere, og kurset varte i tre timer. Vi laget leirgrytebrød, knekkebrød, focaccia og eltefrie ciabatta. Noe var gjort klart på forhånd, noe viste jeg og noe gjorde kursdeltakerne selv. Dessuten hadde vi kaffepause med god kaffe, det ble servert kveldsmat med noe av brødet vi bakte, vi hadde litt brødbaketeori og deltakerne laget en deig til å ta med hjem og fikk en brosjyre med alle oppskriftene.


Det aller beste var sms'ene og e-postene som tikket inn senere på kvelden og dagen etter. Fine bilder av nystekte ciabatta, "den beste pizzaen jeg noensinne har laget" og skryt for at det hadde vært en inspirerende kveld. Og jammen fikk jeg ikke en sms i kveld også, om at eltekroken var i gang igjen!


Om noen fra Flekkefjord-, Egersund- og Stavangerregionen er interessert i bakekurs, kan dere trykke HER.

4 kommentarer:

  1. Ja, det skulle vel berre mangle om ikkje du kunne halde matkurs, så flink som du er!!! Og så er det alltid kjekt med positive tilbakemeldingar i etterkant. Eg posta ei brødoppskrift på matbloggen min i dag og har fått mange sms og e-postar frå folk som hadde laga brødet allereie i dag! Sånt varmar!!!

    Ynskjer deg ei god veke!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for fine ord, Tove! Jeg er jo ikke noen kokk, og gir meg heller ikke ut for å være det. Men jeg tror kanskje jeg kan inspirere noen - håper hvertfall det - og da er kurs morsomt!

    SvarSlett
  3. Gratuere med kurs. Jeg skjønner godt at kursdeltakerne var fornøyd, fordi du inspirerer og lager så mye god mat. Du er hjertelig velkommen til å arrangere kurs i Trondheim.

    SvarSlett
  4. Tusen takk, Elin! Det er veldig hyggelig å høre at jeg inspirerer (men det gjør du også, da! :-))

    SvarSlett

[kjøkkentjeneste] setter veldig pris på konstruktive tilbakemeldinger, og gjerne resultat av oppskriftene jeg har lagt ut.