mandag 5. juli 2010

Lett sommerlunsj

Fordelen med å venne seg til å lage mat er at ingenting lenger virker uoverkommelig. Samt - og det er igrunn enda viktigere - man lærer seg etterhvert å "slenge" sammen noe som er enkelt og veldig godt med få ingredienser. Her er dagens sommerlunsj - tilberedt etter prinsippet "man tager hva man haver".

Couscous, tilberedt etter anvisninger på pakken, med litt hakket sjarlottløk, noen delte perletomater, masse bladpersille og litt limesaft og revet limeskall på toppen. Servert med nybakt focaccia og aïoli. Hadde jeg hatt agurk ville det definitivt også fått sin plass på tallerkenen.

2 kommentarer:

  1. SÅ flott blogg - super inspirasjon og siden du er i nesten samme situasjon som meg (har fire gutter, men en bor ikke hjemme lenger) lar jeg meg motivere av deg...
    Legger deg til blogglista mi, håper det er greit.
    Hilsen fra Elisabeth!

    SvarSlett
  2. "Man tar hva man har" - det liker jeg:) Det blir lettere og lettere med tiden.
    Så fin blogg du har! Jeg legger det til hos meg;) Kommer til å titte innom her med jevne mellomrom.
    Heidi:)
    http://middaghosdolbakken.blogspot.com

    SvarSlett

[kjøkkentjeneste] setter veldig pris på konstruktive tilbakemeldinger, og gjerne resultat av oppskriftene jeg har lagt ut.