onsdag 20. januar 2016

Stekt ris med løk, hvitløk og persille

Har du ofte rester av ris liggende? Det har jeg. Jeg koker litt ekstra med vilje for å gjøre middagslagingen resten av uka til en enklere affære, og sparer dermed litt tid i en travel hverdag. Av og til er det likevel godt å gjøre litt mer ut av risen enn å bare varme den opp igjen - noe som ikke alltid er like vellykket. Jeg har "stekt ris" på listen over innlegg jeg har lyst til å lage, men dette er en enda enklere utgave av tilbehørsris. Og hvis du tilsetter litt stekte pølser - som jeg har gjort her - så er det fullverdig middag på dager hvor det er ekstra travelt. 


Dette trenger du
Rester av ferdigkokt ris
Løk, mengde avhengig av smak og hvor mye ris du har
Hvitløk
Persille
Stekeolje

Eventuelt stekte pølser, eller andre typer proteiner

Slik gjør du
Hakk løk og hvitløk og surr det godt i litt olje i en panne. Tilsett risen og varm godt opp. Hakk persille - jeg synes det er godt med masse! - og ha i sammen med risen. Og vips, så er tilbehøret ferdig. Om du vil steke litt pølser og ha ved siden av, så er dette en superlettvint middag på travle dager. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

[kjøkkentjeneste] setter veldig pris på konstruktive tilbakemeldinger, og gjerne resultat av oppskriftene jeg har lagt ut.