torsdag 17. desember 2015

Risboller med sjokolade

Jeg tror dette må være favorittjulekaken nummer én for guttene mine. De forsvinner iallefall rimelig raskt hver gang jeg har laget dem. Heldigvis er det fort gjort å lage en ny porsjon, dette er virkelig lettvinte kaker. 



Dette trenger du
100 gram delfiafett
200 gram kokesjokolade, jeg brukte en lys og en mørk
50 gram melis
1 espressoshot eller tilsvarende mengde sterk kaffe
100 gram puffet ris

Slik gjør du
Smelt delfiafett og sjokolade på svak varme i en gryte. Rør inn melis og espresso. Ha puffet ris i en bolle og hell over sjokoladeblandingen. Bland godt sammen. Sett topper av ris- og sjokoladeblanding på et brett med bakepapir, eller bruk muffinsformer. La de stivne i kjøleskap. Oppbevares kaldt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

[kjøkkentjeneste] setter veldig pris på konstruktive tilbakemeldinger, og gjerne resultat av oppskriftene jeg har lagt ut.