tirsdag 19. april 2011

Nybakt brød til late dager

Vi er i feriemodus. Noen fanger strandkrabber, oppdager steder de ikke har vært på siden i fjor og bader(!), andre går tur, lager mat og drikker god kaffe. Det er ikke så produktivt på bloggen, men det kommer - det kommer!

En av fordelene med å ha ferie er at man ikke trenger å spise frokost halv åtte om morgenen. Det betyr at jeg baker før frokost og vi kan nyte rykende ferskt brød hver dag.

Idag skal jeg lure meg unna med linker til tidligere innlegg, selvom bildene er fra dagens produksjon. Om du foretrekker no knead-brødet, finnes det oppskrift HER. Jeg benytter sjansen til å bruke Kitchen Aiden min og har eltet brødet i dag. For deilig sprø skorpe ble det stekt i Le Creuset-gryten - etter samme metode som brukes på no knead-brødet. Oppskrift på dette finnes HER.

1 kommentar:

  1. Lukten av nybakrt brød er det beste jeg vet!(kjenner nesten lukten hit....)
    Påskeklem : )

    SvarSlett

[kjøkkentjeneste] setter veldig pris på konstruktive tilbakemeldinger, og gjerne resultat av oppskriftene jeg har lagt ut.