mandag 27. desember 2010

Gin med hylleblomstsaft

En av de ganske få alkoholbaserte drinkene jeg liker er en klassisk gin & tonic. Særlig når jeg får den servert av mannen min, med litt presset limesaft. I går fikk vi imidlertid servert en ny drink i kombinasjon med gin.

Konsentrert hylleblomstsaft, litt soda og gin. Med isbiter, servert i fine glass.


Hylleblomstsaft får man i velassorterte dagligvareforretninger, på Ikea og selvsagt på harrytur over grensen. Så nå vet du hva du kan putte i handlevogna sammen med Bombayen eller Tanquerayen neste gang du er i "Fem myror är fler än fyra elefanter"-land.

Nå er det absolutt ikke min oppgave å oppfordre til alkoholinntak i jula, men drister meg likevel til å si skål. Om enn noe lavmælt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

[kjøkkentjeneste] setter veldig pris på konstruktive tilbakemeldinger, og gjerne resultat av oppskriftene jeg har lagt ut.