tirsdag 11. august 2015

Persille- og hvitløksmør

Lurer du på hva du skal gjøre med et bugnende urtebed? Det gjør jeg. Her gror det godt, og jeg skal snart forlate alle urtekrukkene mine. Da gjelder det å finne måter å få brukt så mye som mulig på en gang. Her har jeg gått løs på en svært frodig kruspersille, og fått deilig persille- og hvitløksmør. 


Hvitløk og persille passer utrolig godt sammen, og dette smøret kan virkelig brukes til mye. Ha det på grillet fisk og kjøtt, på nybakt brød ved siden av salat eller suppe, på biffen, i det hele tatt der det er godt med smør, hvitløk og persille. Og for å være helt ærlig, hvor er det ikke det?

Dette trenger du
150 gram smør
2 fedd hvitløk
1 liten bunt persille

Slik gjør du
Bruk en foodprocessor og kjør sammen smør, hakket hvitløk og ferdig vasket og tørket frisk persille. Pakk smøret inn i plastfolie og form som en rull. Legg i kjøleskapet slik at det stivner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

[kjøkkentjeneste] setter veldig pris på konstruktive tilbakemeldinger, og gjerne resultat av oppskriftene jeg har lagt ut.