tirsdag 5. januar 2016

Hjemmelaget chilikrydder

Dette er en genial måte å bruke opp fersk chili som blir til overs! Som regel kjøper jeg for mye chili, det ser rett og slett altfor fristende ut i butikken. Jeg har derfor alltid stående en skål på kjøkkenbenken hvor jeg legger de chiliene som begynner å bli rynkete. Der får de ligge i fred og ro og tørke. Nå som det er så kaldt ute passer det med varmende mat med ekstra futt... 


Når chiliene kjennes lette og ser ut som de er helt tørre, fjerner jeg stilken og hakker dem godt - som regel med hakkeverktøyet til stavmikseren min, men det går også fint an å bruke håndmakt og kniv eller større maskiner. Tilsett litt Maldonsalt dersom du ønsker chilisalt, eller dropp det dersom du bare ønsker chiliflak.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

[kjøkkentjeneste] setter veldig pris på konstruktive tilbakemeldinger, og gjerne resultat av oppskriftene jeg har lagt ut.