onsdag 23. september 2015

Spagetti med pulled chicken

Jeg har laget pulled chicken siden første gang jeg laget pulled pork. Som regel har jeg brukt det til å forsikre meg om at jeg har hatt nok mat til middagsgjestene ved å spe på med kylling når vi har servert pulled pork, men det er så godt at det fint går an å la kyllingen får hovedrollen i måltidet. Disse kyllingfiletene ble litt italienskinspirert, noe som passet fint, siden de ble servert med pasta, parmesan og bladpersille. 


Dette trenger du
4 kyllingfileter
Stekesmør
Salt og nykvernet pepper
Paprikakrydder
Ferske urter, for eksempel timian, oregano og salvie
                                            
3-4 dl eplejuice
2-3 spiseskjeer Dijonsennep
En liten skvis honning
1/2 - 1 hvitløk 

Pasta
Parmesan
Bladpersille


Slik gjør du
Brun kyllingfiletene på begge sider i litt smør i en jerngryte eller en stekepane. Salte og pepre og ha på paprikakrydder. Ha over hakkede ferske urter. Bland sammen eplejuice og sennep og smak til med honning. Hell dette over kyllingfiletene og legg hele hvitløksfedd med skall rundt i gryten. Ha på lokk og sett i ovnen på omtrent 120 grader. Her kan det bli stående til det er ferdig, omtrent 45 minutter. Kyllingkjøttet skal enkelt kunne dras fra hverandre med en gaffel. Mos hvitløken og dra kjøttet fra hverandre. Bland deretter kjøttet med sausen og den moste hvitløken og varm eventuelt opp igjen. Kok pasta etter anvisning på pakken og anrett på en tallerken med spagetti i bunn, kjøtt og parmesan på toppen. Hakket bladpersille over tilslutt. Server gjerne med en enkel grønn salat. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

[kjøkkentjeneste] setter veldig pris på konstruktive tilbakemeldinger, og gjerne resultat av oppskriftene jeg har lagt ut.