fredag 21. november 2014

Cole slaw 2.0

Broren min er skikkelig flink til å lage mat. Ofte får jeg høre at jeg trenger å oppdatere oppskriftene mine til min brors versjon, og i sommer ble det behørig kommentert at hans cole slaw banka min ned i støvlene. Joda, jeg tåler det, jeg synes faktisk det er kult å ha en bror som både er flink til å lage mat og raus med oppskriftene sine. Så her er hans versjon av cole slaw, den ble på farsdagen servert med pulled pork og hjemmelaget hvetetortilla. Skikkelig sikringskost!


Dette trenger du
1 lite kålhode eller 1/2 vanlig kålhode
2 gulrøtter
1 syrlig eple
3-4 stilker vårløk
2 spiseskjeer hakket sylteagurk

2 spiseskjeer majones
2 spiseskjeer crème fraiche
Salt og nykvernet pepper
Saft av en halv sitron
HP saus

Slik gjør du 
Finsnitt kålen, rasp gulrøttene, skjær eplene i små staver og vårløken og sylteagurken i biter. Bland sammen og press over saft av sitron. Bland sammen sausen og rør inn. Smak til med salt, pepper og eventuelt mer sitron. La den stå litt i kjøleskapet slik at smakene får satt seg skikkelig.

1 kommentar:

[kjøkkentjeneste] setter veldig pris på konstruktive tilbakemeldinger, og gjerne resultat av oppskriftene jeg har lagt ut.