fredag 8. juli 2011

Grillrester

Selvom jeg forsøker å begrense kjøttforbruket vårt i hverdagen, har jeg noen gutter som elsker entrecôte på grillen om sommeren. Med stort fokus på tilbehør, er det imidlertid ofte rester igjen når vi har grillet. Sånn var det forrige helg også. Derfor ble det grillrester til middag på søndag.



Man trenger selvsagt ikke grillrester dersom man skal lage denne retten. Den er uansett latterlig enkel og rask å lage. Da trenger man bare litt godt kjøtt som man steker litt lenger enn jeg har skrevet i oppskriften under.

Dette trenger du
Løk
Hvitløk
Chili
Smør/olje til steking
Kjøttrester, jeg brukte entrecôte som var ferdig grillet
Cherrytomater
Bladpersille
Parmesan
Spagetti
Salt og pepper



Slik gjør du
Rens og hakk løk og knus og hakk hvitløksfeddene. Surr i en panne sammen med hakket chili i litt smør og olje til det er gyllent og mykt. Tilsett kjøttet og stek forsiktig/varm opp. Dersom kjøttet er rått, må det steke skikkelig. Sett pannen tilside. Kok spagetti i rikelig vann tilsatt litt olivenolje. Spar på noe av kokevannet når spagettien er ferdig. Ha den ferdigkokte spagettien tilbake i gryten når den har rent fra seg og bland med kjøttet og grønnsakene. Tilsett eventuelt litt av kokevannet dersom det blir for tørt. (Jeg gjorde ikke det, men det avhenger sikkert litt av hvor mye smør/olje som er brukt til å steke løken. Server med halve cherrytomater, et raust dryss hakket bladpersille og litt revet parmesan på toppen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

[kjøkkentjeneste] setter veldig pris på konstruktive tilbakemeldinger, og gjerne resultat av oppskriftene jeg har lagt ut.