fredag 4. mars 2011

Vegetarisk hverdagspasta

Etter noen dager med sushi og friterte torsketunger - mat som har tatt litt tid å tilberede og som ikke står på listen over typiske hverdagsmiddager hos oss - tenkte jeg at jeg kunne hvile meg litt med en enkel pastarett.



Dette er iallefall en av mine favoritter dersom jeg skal lage meg noe godt og det skal gå raskt. Gjerne en sen middag etter en lang jobbedag. Deilig med et glass vin til også.

Dette trenger du
Fullkornspasta
Litt smør og olje til steking
Løk
Hvitløk
Soltørkede tomater
Valnøtter eller pinjekjerner
Parmesan
Persille, helst bladpersille, jeg hadde kruspersille
Sitronbåter til servering

Slik gjør du
Kok spagetti etter anvisning på pakken. Fres litt smør og olje i en gryte og tilsett hakket løk og knust og hakket hvitløk. Stek det til det blir gyldent. Rist valnøttene eller pinjekjernene i en tørr stekepanne for å få ut mest mulig smak. Hakk soltørket tomat og persille og skjær ut noen båter av sitronen. Sil av spagettien når den er ferdig kokt og la den renne godt av seg. Ha den oppi gryten med løk og hvitløk og bland raskt sammen. Anrett på en dyp tallerken med valnøttene, persillen og med parmesanen på toppen. Sitronbåtene ved siden av.



Om du har lyst på en annen enkel og rask pastarett med reker, kan du trykke HER.

Ha en fin fredagskveld! Ukas beste dag!

1 kommentar:

  1. Hurtigpasta er er rett og slett god pasta (en italiensk type, kjøpt på SmartClub) og en skikkelig god pesto.
    Vi kjøpte en overraskende god en på SmartClub, uten tilsetningsstoffer og like god som hjemmelaget faktisk!

    God helg!!

    SvarSlett

[kjøkkentjeneste] setter veldig pris på konstruktive tilbakemeldinger, og gjerne resultat av oppskriftene jeg har lagt ut.