søndag 6. juni 2010

Fingermat

Litt som note to self til en annen gang jeg skal ha fest, og kanskje litt for å kunne inspirere andre som skal stelle istand noe lignende?

Her er menyen fra festen vi nettopp har hatt. Mange småretter hvor bestikk var overflødig. Dessverre var det så mye annet i hodet mitt da vi hadde båret ut maten at jeg ikke fikk tatt noen bilder av bordet. Et par bilder av hver enkelt rett ble det imidlertid.


Vårruller
Kjøttboller av hjort
Serranoskinke på honningmelonbiter
Gazpacho (kald, spansk tomatsuppe) i shotglass
Lakselefser med snøfrisk, røkt laks, sjalottløk og masse dill
Hjemmelaget leverpostei på focacciaskiver
Rugdepaté på focacciaskiver
Minivannbakkels med brie og pesto
Masse fersk focaccia
Aïoli
Basilikumpesto
Tomatpesto
Sursøt saus
Peanut satay saus
Butterdeigssnurrer med oliventapenade
Saltkokte nypoteter
Røkelaksmousse
Jarslbergostterninger med perletomat

Alt, bortsett fra den sursøte sausen, laget jeg selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

[kjøkkentjeneste] setter veldig pris på konstruktive tilbakemeldinger, og gjerne resultat av oppskriftene jeg har lagt ut.