søndag 8. november 2015

Ukens utvalgte

Ny uke, nye muligheter - også på kjøkkenet. Har du et lite repertoar av raske og enkle middagsretter som stadig går igjen? Det har jeg, og ofte tenker jeg at det skulle vært utvidet. Her er noen av mine, kanskje du finner litt inspirasjon til å utvide antall retter som er gjengangere til middag. Også litt kos til helgen, selvsagt....


Rask wokmiddag. Jeg har laget med and, men her går det an å bruke all slags kjøtt - kylling, svin, storfe...




Enkel fiskesuppe til hverdags - denne går fort, jeg bare nevner det. Og den teller som en fiskemiddag. Og den smaker godt. Hiv deg rundt! Enda en fiskemiddag - ovnsbakt laks med søtpotetmos og tomatsalsa.


Purésuppe er også gjenganger hos oss. Perfekt når du har grønnsaker til overs, men lite tid. Her er gulrot- og sellerirotsuppe. Til helgen er det godt med litt kos - enten til frokost, lunsj eller middag. Hva med pannekaker med blåbærsyltetøy

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

[kjøkkentjeneste] setter veldig pris på konstruktive tilbakemeldinger, og gjerne resultat av oppskriftene jeg har lagt ut.