fredag 4. juli 2014

Sommerfrokost

Etter en litt kjedelig krasj på Mac'en min, som fremdeles innebærer at jeg er uten tilgang til alle bildene mine, er jeg tilbake med det som ser ut til å bli sommerens favorittfrokost. Eller, når man spiser dagens første måltid etter tolv, kan det vel knapt kalles frokost. Uansett, jeg tilbringer fine dager på øya mi, og sørger for å få årets dose med Østlandsopphold, omtrent 15% tilsammen.


Dessuten er det fremdeles sesong for vannmelon i butikken, og jeg benytter sjansen mens jeg har den. 

Dette trenger du
Kesam
Cottage cheese
Vannmelon
Skivede mandler
Gresskarkjerner


Slik gjør du
Bland sammen kesam og cottage cheese i det blandingsforholdet du foretrekker. Skjær vannmelon i små biter og bland sammen med kesam og cottage cheese. Strø over skivede mandler og gresskarkjerner. Spis sammen med pannekaker som dette, eller bare for seg selv.

Passer ypperlig som et lite mellommåltid, kveldsmåltid, som dessert eller til frokost - slik jeg gjør.

Ha en fortsatt strålende sommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

[kjøkkentjeneste] setter veldig pris på konstruktive tilbakemeldinger, og gjerne resultat av oppskriftene jeg har lagt ut.